Uit onderzoek blijkt dat de meeste leidinggevenden hun rechtstreekse medewerkers enkel evalueren tijdens het jaarlijkse evaluatiegesprek. Nochtans behoort evalueren tot de dagelijkse opdracht van elke leidinggevende.
Objectief en doeltreffend beoordelen is een permanent proces. Bovendien heeft de kwaliteit van het evaluatieproces een grote impact op hoe medewerkers functioneren. Uit bevraging blijkt zo dat 1/3 na een evaluatiegesprek minder gemotiveerd is dan ervoor...
Quintessence helpt u graag om uw competentie in het evalueren te versterken.
Voor wie?
Iedereen die zich wil verdiepen in het evalueren van en feedback geven aan medewerkers.
INHOUD
De competenties van medewerkers betrouwbaar observeren
Constructief omgaan met tussentijdse feedback
Medewerkers actief betrekken bij het evaluatieproces, zonder de sturing uit handen te geven
Een evaluatiegesprek voorbereiden
Het gespreksmodel voor een evaluatiegesprek
Omgaan met weerstand, boosheid en teleurstelling
Een evaluatie tot constructief event voor de toekomst maken