Waarom deze opleiding?
Durft u eerlijk te zeggen waar het op staat? Hoe gaat u zelf om met negatieve feedback? Vermijdt u vaak moeilijke gesprekken uit schrik voor de reactie van de ontvanger? Wil u leren hoe u best eerlijke en open feedback geeft? En zelf ook ontvangt?
Schrijf dan zeker in voor de opleiding “Feedback geven en ontvangen”.
AANPAK
Geen gewone klassikale training maar 2 korte interactieve sessies met theorie en praktijkcases, oefeningen en direct inzetbare tips & tricks.
Na afloop heeft u onmiddellijk een beter zicht op hoe u op de juiste manier kan omgaan met het geven én het ontvangen van feedback.
Zo staat u meteen sterker in uw schoenen en wordt het geven en omgaan met feedback uw tweede natuur.
Voor wie?
Iedereen, alle medewerkers (maximum 12 deelnemers)
Inhoud
- Wat is feedback eigenlijk?
- Wat maakt dat we het geven van feedback vermijden?
- De beste manier om feedback te geven.
- Hoe ook moeilijke boodschappen direct en respectvol brengen?
- Hoe omgaan met reacties van de ontvanger?
- Hoe omgaan met weerstand?
- Wat zijn de fasen in het verwerkingsproces?
- Hoe zelf feedback ontvangen en vragen?
Resultaat:
- U kent uw effect op anderen
-
U kunt eigen verwachtingen en gedachten duidelijk uitdrukken en verdedigen
- U kunt actief luisteren en kent de rol van non-verbale communicatie
-
U kunt anderen zonder schroom aanspreken op gedrag met een balans tussen assertiviteit en empathie
-
U bent u bewust van mogelijke valkuilen
- U bent in staat om feedback ontvangen
-
U kunt moeilijke boodschappen direct en respectvol brengen
-
U weet om te gaan met weerstand
- ...
Kortom - U ontvangt de nodige tips & tricks hoe u feedback kan geven én ontvangen
Praktisch
Deze leersessies kunnen georganiseerd worden in uw organisatie of op elke plaats waar er vrijheid is voor open discussie, training en plezier.
Onderschat de impact van dit programma op jullie communicatiecultuur niet!